Od davnina do danas

Vratite točak vremena unazad i otkrijte facsinantnu istoriju kompanije Dr.Oetker.

Od 2010
Preduzeće raste!

Richard Oetker preuzima početkom 2010. godine rukovodstvo u preduzeću. Preduzeće raste i proširuje se stalno i započinje nešto novo, na primer uvođenjem oblasti asortimana dekor. Dr. Oetker, porodično preduzeće sa regionalnim korenima i internacionalnim ciljevima, ide uvereno ka budućnosti, vodeći se rečenicom „Kvalitet je najbolji recept“.

Pizza Tradizionale

Dr. Oetker predstavlja novu dimenziju pizze iz kamene pećnice. Pizza koja povezuje strast i tradiciju u moderan, savremen užitak. Koja izgleda i ima ukus autentične italijanske pizze iz kamene pećnice. Jer se sastojci za brašno u komplikovanom procesu mese u rastresito testo koje u fazi fermentisanja dobija aromu i rastresitost. Peče se u kamenoj pećnici prema postupku koji je usklađen baš za tu vrstu testa.

125JahrePudding
Globalizacija

Dr. Oetker je u skoro svim oblastima proizvoda vodeća firma na tržištu. Preduzeće se sve jače orijentiše globalno i izgrađuje broj zemaljskih društava na oko 40. Udeo u prometu koji se ostvaruje u inostranstvu dalje raste i dobija na relevantnosti za celokupno preduzeće.

125JahrePudding
Društveni angažman
  • Proširenje partnerstva sa SOS-dečijim selom na druge zemlje
  • Finansijska trenutna pomoć za SOS-dečija sela zbog posledica razarajućih prirodnih katastrofa
  • Druge mere i programi za podsticaj saradnika
125JahrePudding
2000-2009
Super šare menjaju svet

Polazeći od ideje prirodnog mlečnog pudinga nastala je Dr. Oetker Paula – jedini puding za velike i male, koji ima kravlje šare koje se u posebno za Dr. Oetker patentiranom postupku pune u čašice i garantovano se ne pomeraju. Za to su razvijena i napravljena posebna postrojenja za izradu.

125JahrePudding
Dr. Oetker svet

Na lokaciji Bielefeld započinje Dr. Oetker svet. Izložba marki predstavlja razvoj porodičnog preduzeća i njegovih proizvoda u impresivno preuređenoj konstrukciji od praha za puding.

125JahrePudding
  • Partnerstvo sa SOS-dečijim selom
  • Saradnja sa raznim obrazovnim ustanovama
  • Programi za saradnike o usklađivanju posla i porodice kao i o unapređivanju zdravlja i dopunskom penzionom osiguranju radnika
  • Aktivna i finansijska pomoć u slučaju katastrofa
  • Osnivanje Richard i Ida-Kaselowsky fondacije
125JahrePudding
1990-1999
Vreme za doručak

Ponuda proizvoda se usmerava na osnovne kompetencije preduzeća i time na rast. Istovremeno se otvaraju nova polja poslovanja – kao na primer musli-tržište – uspešno za marku Dr. Oetker. Strategija da se istočno-evropsko tržište otvori za Dr. Oetker, uspešna je.

125JahrePudding
Društveni angažman
  • Osnivanje Rudolf-August Oetker-fondacije
  • Finansijska podrška onima kojima je to potrebno zbog posledica prirodnih katastrofa
  • Dalje mere za usklađivanje posla i porodice
  • Sistematske mere za unapređivanje zdravlja
  • Obimne mere i projekti za zaštitu životne sredine kao i njene komunikacije
  • Razna odlikovanja za angažman za životnu sredinu
125JahrePudding
1980-1989
Dr. h. c. August Oetker

1981. godine Dr. h. c. August Oetker, praunuk osnivača firme, ulazi u preduzeće. Pod njegovim rukovodstvom se više zakonski samostalnih jedinica preduzeća sastavljaju u današnji Dr. August Oetker Nahrungsmittel KG. Posebno on unapređuje pod krovom Dr. Oetker GmbH internacionalizaciju poslovanja sa životnim namirnicama.

Internacionalizacija

I internacionalizacija preduzeća se dogodila uz jedinstvenu sliku. Inostrane firme i proizvodi, u Italiji na tržištu zastupljeni pod imenom „cameo“ i do skora u Francuskoj pod „ancel“, prepoznatljivi su na prvi pogled kao sastavni deo marke Dr.Oetker.

125JahrePudding
  • Integracija filozofije o životnoj sredini i sprovođenje prvih sistematskih mera za životnu sredinu (sistematizacija)
1970-1979
Zamrznuta pizza

Kada se pojavljuje sve više zamrzivača u domaćinstvima, Dr. Oetker 1970. godine donosi prvu zamrznutu pizzu na tržište. I ovom inovacijom preduzeće odgovara željama potrošača, koje se sve više razvijaju.

125JahrePudding
  • Podrška regionalnim ustanovama
1960-1969
  • Osnivanje Saveza za zaštitu dece Bielefeld
  • Fondacija regionalnih ustanova
125JahrePudding
1950-1959
Dr. Oetker i televizija

Otvaraju se nova tržišta u oblasti ishrane i uvode se novi asortimani, jedan za drugim. "Gospođa Renate" donosi proizvode Dr. Oetker preko televizije u svako domaćinstvo širom Savezne Republike Nemačke i odražava savremene želje potrošača.

125JahrePudding
  • Stvaranje stambenog prostora
  • Podrška dečijem dnevnom boravku
  • Zdravstvena ustanova za saradnike
125JahrePudding
1940-1949
Rudolf-August Oetker

Rudolf-August Oetker, unuk osnivača firme, preuzima rukovodstvo preduzeća 1944. godine i već ubrzo posle rata počinje sa ponovnom izgradnjom preduzeća.  
Unuk osnivača firme, Rudolf-August Oetker, je nakon smrti Dr. Kaselowsky i nakon završetka Drugog svetskog rata počeo sa ponovnom izgradnjom preduzeća.

Izrada istorije preduzeća

Blizina rukovodstva preduzeća moćnicima Trećeg rajha je u međuvremenu naučno-kritički izgrađena.

 

"Dr. Oetker und der Nationalsozialismus - Dr. Oetker i Nacionalsocijalizam", Izdavačka kuća C.H. Beck www.chbeck.de/11431209

Savremeni recepti

I u teškim uslovima Dr. Oetker donosi ideje za pečenje i kuvanje. Uz "savremene" recepte domaćice dobijaju savete kao da sa malo sastojaka naprave ukusna peciva.

125JahrePudding
1930-1939
Intenzivna reklama

Intenzivna reklama, među njima pokretna kola sa informacijama, filmske predstave i predavanja, potrošačima svuda približavaju proizvode marke Dr. Oetker.

125JahrePudding
Oetker-naselje - Kupferhammer Brackwede oko 1930.
  • Uređenje prvog penzijskog osiguranja radi poboljšanja dopunskog penzionog osiguranja saradnika
  • Stvaranje stambenog prostora i zaposlenje
125JahrePudding
1920-1929
Dr. Richard Kaselowsky

1920. godine Dr. Richard Kaselowsky, za koga se udala udovica sina osnivača, preuzima rukovodstvo preduzeća. U to vreme za preduzeće već radi oko 600 saradnika.

125JahrePudding
Novo sestrinsko preduzeće u inostranstvu

Dr. Kaselowsky nastavlja uspeh osnivača i proširuje proizvodnju i distribuciju i u inostranstvo: u Francuskoj, Poljskoj, Belgiji, Danskoj i Italiji osnivaju se sestrinska preduzeća.

  • Društveni angažman za saradnike i pripadnike njihove porodice za usklađivanje posla i porodice
1910-1919
Prvi deo istorije preduzeća

Sa Prvim svetskim ratom završava se prvi deo istorije preduzeća. 1916. godine gine sin osnivača firme. 1918. godine umire Dr. August Oetker i ostavlja za sobom preduzeće koje i pored posledica rata spada u najznačajnije te vrste u Evropi.

125JahrePudding
Prvi brendirani proizvod

U trajne uspehe osnivača firme spada i to što je stvorio jedan od prvih brendiranih proizvoda.

125JahrePudding
  • Osnivanje Dr. August Oetker fondacije
  • Angažman u istraživanju i nauci kod Saveza nemačkih istraživača i Kaiser-Wilhelm-Društva
  • Podrška ratnim siročićima i onima kojima je to potrebno
1900-1909
Preduzetničko vizionarstvo

Vizionarstvo je Dr. August Oetker dokazao kada je oko prelaza u novi vek zaštitio robnu marku svojih proizvoda. Crveno-bela „bistra glava“ od tada je vidljiva na svim Dr. Oetker pakovanjima i signalizira potrošaču da se unutra nalaze proizvodi visokog kvaliteta.

125JahrePudding
Više truda za više prometa

Izvod iz Ašofške apoteke 15. maja 1900. godine bio je prekretnica u istoriji firme. Ko je već tog dana mogao slutiti da će već dve godine kasnije proizvodnja ponovo napraviti toliki neverovatan skok da je bilo potrebno izgraditi dodatne građevine? 
Ali jedna prepreka još nije bila savladana: Do 1906. godine punjenje u kese je zbog potrebne preciznosti moralo da se obavlja ručno.

  • Unapređivanje prirodno-naučnih institucija
  • Dobrovoljni socijalni doprinosi za saradnike
1890-1899
Kako je sve počelo!

U zadnjoj sobici apoteke u Bilifeldu1891. godine sve počinje: Mladi apotekar Dr. August Oetker do kasno u noć rukuje apotekarskom vagom, avanom i raznim vrstama praha. To što on teškim istraživačkim radom razvija, revolucija je za pečenje: prašak za pecivo Backin! U male kesice se tačno odmerava prava količina za 500 grama brašna.

Dr. August Oetker

Na osnovu tačnog odnosa mešavine i kvaliteta upotrebljenih sirovina Dr. Oetker može da garantuje da će svaki kolač uspeti. Prašak za pecivo, koji je izmislio Justus Liebig, nije mogao ni da se skladišti niti je bio neutralnog ukusa – u to vreme je Dr. Oetker-ov Backin zbog toga bio senzacionalna novina koja je ubrzo doprinela tome da se u domaćim kuhinjama češće peku kolači.

125JahrePudding
Dr. August Oetker

August Oetker rođen je 6. januara 1862. godine kao sin August-a Adolph-a Oetker-a i Berthe Oetker. Nakon građanske škole pohađao je gimnaziju Adolfinum u Bückeburg-u gde je maturirao 1878. godine. Verovatno je 1884. godine došao u Hanau u jednu firmu koja je proizvodila uređaje za apoteke. Oetker je svoj poslovni život započeo sa nekoliko prvih bezuspešnih preduzetničkih pokušaja u Berlinu.

125JahrePudding
Saglasnost za praćenje

Bilo bi nam drago kada biste prihvatili da mi i naši partneri koristimo kolačiće i slične tehnologije kako bismo razumeli kako koristite našu internet stranicu. To će nam omogućiti da bolje razumemo ponašanje i Vas kao korisnika i da prilagodimo našu internet stranicu shodno tome. Osim toga, mi i naši partneri bismo želeli da koristimo ove podatke za personalizovane ponude na našim platformama. Ukoliko se slažete sa ovim, molimo vas da kliknete na „Slažem se“. Pogledajte našu politiku privatnosti za više informacija. Imate mogućnost da se predomislite u bilo kom trenutku.

Neophodne opcije

Ovi kolačići i slične tehnologije su nam potrebni jer omogućavaju osnovne funkcije naše internet stranice. One uključuju, na primer, čuvanje ovih podešavanja. Ovo je prosto neophodno pa stoga ne možemo da isključimo ovu opciju.

Uvek aktivno
Analitika i personalizacija

Pored toga, želeli bismo da saznamo više o tome kako koristite našu internet stranicu, kako bismo optimizovali stranicu za Vas i druge korisnike. S tim u vezi, koristimo kolačiće i slične tehnologije da mapiramo ponašanje korisnika, što nam pomaže da poboljšamo ponudu koju vam nudimo.

Da

Ne

(Re-)Marketing / deljenje podataka sa trećim licima

Kako bismo obezbedili da možemo da konstruišemo naše marketinške kampanje prema vašim potrebama, prikupljamo podatke o tome kako dolazite na našu internet stranicu i kakvu interakciju imate sa našim reklamama. To nam pomaže da učinimo da ne samo naše reklame, veći i naši sadržaji budu bolji za Vas. Naši marketinški partneri takođe koriste ove informacije za svoje potrebe, npr. za personalizaciju vašeg naloga ili profila na njihovoj platformi.

Da

Ne

Vaš pretraživač je zastareo

Pretraživač koji koristite je zastareo i ne omogućuje ispravno korišćenje našeg veb-sajta. Nastavak korišćenja ovog pretraživača može prouzrokovati greške. Za pravilno korišćenje našeg veb-sajta molimo da preuzmete jedan od pretraživača ispod: